Life isn't always what it looks like

När jag började blogga så bestämde jag mig för att inte vara så personlig utan mest skriva om vad jag gör på dagarna. Nu har jag kommit till en nivå då jag känner att jag faktiskt behöver skriva av mig någonstans.Detta är ett inlägg jag skrivit på i flera dagar men aldrig blivit klar, det känns som att orden aldrig tar slut....

Jag har efter mycket övervägande mer eller mindre tagit ett beslut att åka hem till Sverige. Jag vet inte om det blir föralltid eller om jag åker tillbaka hit. Alla som jag sagt detta till tycker att jag är helt dum i huvudet som väljer att lämna livet här, men tro mig, saker är inte alltid som det ser ut! Visst, under mina 5 månader här har jag har träffat sjukt många fina människor, festat helt galet på världens exklusivaste nattklubbar, shoppat, solat, badat & levt livet x1000. Men det kommer en dag då även det blir tråkigt även om jag vet att det är ett drömliv för många. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men det känns som att jag inte är "klar" med Sverige... Jag lämnade ett liv där som jag egentligen inte ville lämna. Jag lämnade min familj och vänner som jag saknar så mycket att det gör ont, varje dag. Och för er som aldrig varit ifrån familj & vänner under lång tid så kan jag säga att det utan tvekan är den värsta känslan i hela världen. För några dagar sen läste jag Tyra Sjöstedts inlägg om att alla har samma förutsättningar men att livet blir vad man gör det till. Just nu känner jag att det inte är jag som valt hur mitt liv ser ut, det är andra som har gjort det utan att jag ens tänkt på det. Och så vill jag inte ha det! Jag rymde från det som gjorde ont och var jobbigt därhemma när jag flyttade hit, det funkar tyvärr inte så och förr eller senare hinner verkligheten ikapp. När min mamma åkte hem till Sverige i tisdags så brast allt totalt...

Jag känner mig otroligt missförstådd av de flesta i min närhet och jag känner att det är något jag måste rättta till för min egen skull. Så just nu känns Sverige som det rätta alternativet trots att jag måste lämna många godingar här i Dubai ♥ Vi får se hur det blir... Det lär ni ju märka! Ta hand om varandra & Tack för alla fina kommentarer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakt [email protected]

Madeleine Gray, 20 år
En ganska (o)vanlig tjej från en byhåla i Dalarna som tagit sitt pick&pack och flytt utomlands. Första flytten stavades Dubai, numera är jag bosatt i landet "down under" där jag pluggar Event management och njuter av allt livet har att erbjuda.