23 juli - I Dubai

Idag va jag iväg till huset och kollade läget. Såg till att ACn va igång osv så jag kan vistas där inne utan att svettas ihjäl sen när jag ska plocka grejer. Var även iväg och köpte sopsäckar eftersom det är en del saker som ska slängas. Har tänkt att åka dit imorgon och börja plocka så önska mig lycka till!  Va rätt tungt att vara tillbaka i huset så efter det åkte jag till Dubai mall, kände inte direkt för att vara ensam på hotellrummet så jag strosade runt där i ett par timmar. Hittade en del fint faktiskt men det kan jag visa i ett annat inlägg för det lär säkerligen bli fler shoppingrundor, så vi tar det i ett eget inlägg sen. På tal om ingenting så måste jag säga att JAG ÄLSKAR mitt hotellrum! Ska ni bo på hotell i Dubai så bo på Raffles. Jag blev lite sugen på popcorn så jag ringde roomservice och beställde upp det till rummet... så kommer han med popcorn+ nachos med dip och en pepsi gratis! Nu ligger jag i sängen och smaskar framför tvn :) 
Köpte några macarons från Ladurée i Dubai mall med mig till hotellet också!

Goodnighty!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hej fina Madeleine! Jag snubblade förbi din blogg i hopp om att hitta roliga saker man kan hitta på i Dubai. Du har ju varit i Dubai under en längre tid och jag samt min familj ska snart dit. Vi har varit där en gång innan men då handlade den främsta tiden om att besöka turista platser. Du som har varit där under längre tid, har du några tips på roliga saker man kan hitta på, bra affärer, restaurangtips, platser man måste besöka, djur man måste se osv? Vore otroligt tacksam om du kunde svara, kram Natalie

Svar: Hejsan! Kul att du kikade in här :) Om du kollar bland mina kategorier så finns där en som heter "Dubai guide & tips". Det främsta tipset jag kan ge när det gäller shopping är att skippa MoE & Dubai mall och istället åka till Mirdiff city centre, ligger en bit untanför stan men såååå värt det om du är som jag och hatar enorma köer osv. Restauranger är absolut bästa Trader vic's i Madinat Jumeirah men va inte rädd för att prova indiska, libanesiska & arabiska små restauranger som ligger utmed gatorna i Bur Dubai. Man kan hitta många guldkorn för i princip inga pengar alls :) Djur du måste se är ju såklart kamel, haha! En rolig grej är att åka på ökensafari eller om man tar egen bil och åker på vägen mot Oman, då kommer man till flera ställen där man kan hyra fyrhjulingar och gasa runt på över sanddynerna. Grymt kul om man gillar fart & nästan garanti att man ser minst en kamel. Hoppas det hjälpte lite iaf! Trevlig resa, kram!
Madeleine Gray

2013-02-16 @ 19:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakt [email protected]

Madeleine Gray, 20 år
En ganska (o)vanlig tjej från en byhåla i Dalarna som tagit sitt pick&pack och flytt utomlands. Första flytten stavades Dubai, numera är jag bosatt i landet "down under" där jag pluggar Event management och njuter av allt livet har att erbjuda.